יום ראשון, 10 בספטמבר 2017

זירת הפרסומות:מטלה מס' 1:



המטלה: למצוא פרסומת שעונה על פניה ריגשית ופניה שכלית.
הגדרת פניית המסר בכל אחת מן הדוגמאות והסבר מדוע כל דוגמה עונה על המאפיינים של הפניה אליה שייכנו.

מהי פנייה ריגשית?
פנייה ריגשית מתבססת על ההנחה שהדרך לעורר את עניין הצרכנים במסר היא באמצעות חוויות וריגושים.
פרסומות כאלה מתמקדות בבניית מערכת עובדות/רעיונות המקשרת רכישה/שימוש במוצר או במותג עם מילוי הצרכים הפסיכולוגיים. מערכת הרעיונות אינה מיועדת למכור את המוצר בתווך המידי אלא להותיר רושם על קהל המטרה שישפיע על קבלת ההחלטות של הצרכן לטווח הארוך.


דוגמה לפנייה ריגשית: https://www.youtube.com/watch?v=8-p0CxW87pg 

בפרסומת זו למוצר "evian" אנו אכן רואים פנייה ריגשית,ולמה?
תינוקות הם דבר שמעורר רגש בקרב כל הגילאים, מקטן ועד גדול.
בהחלט מעוררים את לב ועניין הצרכנים ומוכרים את המוצר בעזרת ה"מתיקות" שלהם. בנוסף, גם מעוררים את רגש האימהות.
התוספת של התינוקות לפירסומת היא כן משמעותית וההסבר לכך הוא שהפרסומת דגלה תחת המשפט "live young" כלומר תחיו צעירים. ובעצם המטרה היא שכאשר ירצה הצרכן להגיע לסופרמרקט ולקנות בקבוק מים הוא יזכר בפרסומת עם ה"תינוקת החמודים" ויקנה את המוצר. 

משפט זה (כידוע למעלה)  מעוות את המציאות בכך שהוא שקרי. אין כל קשר בין המים המדוברים לבין "לחיות צעיר" המים לא יהפכו אותנו ליותר צעירים או יביאו לנו חיי נצח. יש פה הצגה של משהו בלתי אפשרי,לא מציאותי ולא טבעי-להישאר צעיר.
בפרסומת זו ישנה פניה רגשית ונראה שימוש רב בהומור ומוזיקה לצד שימוש בהפחדה ובסיסמה שאכן פונה לרגש של כולם - להישאר צעירים לנצח.
כאמור המים לפי הפרסומת נותנת רושם חיובי ומעניין שמוביל לקניית המוצר לאחר צפייה בפרסומת.

ומהי פנייה שכלית?
גישה זו מבוססת על ניסיון לשכנע ולהעביר מידע על פעולותיו של המוצר, התועלת העולה ממנו ויותרונותיו הברורים.
בדרך כלל טיעונים אלה הם ישירים והסברם ברור.
גישה זו משלבת אינפורמציה רבה על המוצר ותכונותיו.

דוגמה לפנייה שכלית: https://www.youtube.com/watch?v=0QVxADuAOWs

פרסומות אלה הן פרסומות מסחריות המתחזות לפרסומות חברתיות. המטרה היא מטרה שיווקית והגדלת הרווחים, כאשר נשענים על מסר חברתי, של עזרה לזולת ותרומה לקהילה.
בנק הפועלים מציג מרכז לליווי עסקים, מוצג בפרסומת שכבר מגיל צעיר יש תחום שבני אדם חזקים בו אבל בבגרות התחום שבו הם מתקשים הוא העסק ולכן בנק הפועלים מציע מגוון קורסים מקצועיים ומפגשי ייעוץ אחד על אחד.
ניתן לראות כי משתמשים בפנייה השכלית שבה הניסיון לשכנע ולהעביר מידע על פעולתו של המוצר. התועלת העולה ממנו ויתרונותיו הברורים. תוכן הפנייה בדרך כלל מועבר באמצעות טיעונים ישירים והסברים ברורים.
הפרסומת מראה איך המוצר משרת את הצרכן. ניתן לראות כי הפרסומת מציגה את המרכז לליווי עסקים, את יתרונותיו, את מה שמוצר זה מציע ואת התוצאה הסופית שלו. כלומר בנק הפועלים מבטיח שזה מה שיקרה לעסק שלך שתצטרף למרכז הזה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה