יום רביעי, 6 באפריל 2016

משימה מסכמת לזירה 1,
מגישה הילה דוקן י8


תוכן עניינים :
#       שאלת חקר .     1
#       דוגמה  - חלק מהסבר לשאלת החקר .     2
#       5 מושגים .      3
#       המשך דוגמה - תוצאה .     4
#       הקשר המושגים לדוגמה .        5
#       עבודה יצירתית + תשובות  .        6-7














שאלת חקר




*איך אפשר להפוך מודעה מלא מובנת למובנת ?


בחרתי בשאלה זו מכיוון שבימנו מוצגים לנו כל כך הרבה מודעות כמעט בכל מקום,
רוב המודעות הן ממש לא מובנות לדוגמה : מודעת דרושים שראיתי ברחוב שהיה רשום: "רוצה לעבוד ולהרוויח כסף חייב אלינו"
ממודעה זו אני לא יכולה להבין במה מדובר, אולי זו עבודה שאני בכלל לא מעוניינת, אולי לא מתאימה לגילי או שאני לא מתאימה לצרכים של העבודה ?
לפיכך הבאתי דוגמה איך בחלק הראשון אנו רואים מודעה חסרת צבע , מידע , איור וכל דבר העוזר לנו להבין את המודעה .
בעזרת חמשת המושגים שלמדנו מתחילת השנה, הצלחתי להראות איך אפשר לשפר מודעה ולהפוך אותה למובנת.



תרשים זרימה: מחבר: 1 


חמשת המושגים:
אייקון:
*סימן מכוון שיש בו דמיון כלשהו שהוא בא לציין
הקשר נסיבתי :
*מכלול הנסיבות (מרכיבים) שמשפיעים על הדרך בה יועבר הטקסט ועל הבנת הנמען את המסר הקיים בטקסט
תקשורת בין אישית מכוונת :
*תקשורת שנעשית באמצעות כלי לדוגמה : טלפון , פקס, דואר , מודעה איימיל ועוד..
תקשורת לא מילולית:
*תקשורת שמועברת באמצעות כמו: שפת גוף, סימנים, סמלים וכו'..
מודל לאסוול :
*מי – אומר מה – למי – באיזה ערוץ – באיזה השפעה .




תיבת טקסט: תקשורת לא מילולית:
*תקשורת שמועברת באמצעות כמו: שפת גוף, סימנים, סמלים וכו'..

                      







                              תרשים זרימה: מחבר: 3
דוגמה - מודעה לא ברורה

שיעורים פרטיים
לכל הרמות וכל הגילאים
אצלכם בבית
סטודנט לתואר שני ותעודת הוראה
בעל תואר ראשון למגעים וטיפול בקשי למידה
ירון.


תרשים זרימה: מחבר: 2במודעה זו אין לנו מושג מה מבינים !
אולי זה לשעורי אנגלית , מדעים או מתמטיקה ?
אם נרצה לקחת את שיעור כי נתוניו של המורה מעניינים ?
אין לי איך ליצור קשר לא מספר לא כתובת מייל או בית ובכך לא נוכל להבין את המודעה
 וכאן אנו מבינים שהיא מודעה לא מובנת .







המשך דוגמה - התוצאה
שיעורים פרטיים במתמטיקה!!
לכל הרמות וכל הגילאים
חיזוק ושיפור הידע, הכנה לשנת לימודים חדשה, מועדי ב' וכו..
אצלכם בבית!
אני סטודנט לתואר שני ויש לי תעודת הוראה, בעל תואר ראשון למדעים וטיפול בקשיי למידה.
ירון: 053-7336188


תרשים זרימה: מחבר: 4במודעה  זו לעומת המודעה הראשונה יש לנו הרבה יותר מלל כדי שנוכל להבין על מה מדובר באיזה נושא המורה מעוניין להבעיר לנו את השיעור ,
הוספנו איורים שיעזרו לנו להבין שזה קשור גם למתמטיקה , הוספנו מספר טלפון שנדע למי לפנות ואפילו הוספנו קצת צבע למודעה שיראה קצת יותר יפה





הקשר המושגים לדוגמה
- מודל לאסוול: מודל לאסוול נותן לנו להבין את המתרחש לדוגמה: מי כתב את המודעה או איך היא משפיעה עלי
-הקשר נסיבתי: השפיע על עיצוב הטקסט והמודעה ועל הבנתו.
-תקשורת לא מילולית: המודעה הועברה באמצעות מילים, תמונות ומספרים.
-תקשורת בין אישית- מכוונת: בעזרת מושג זה יכולנו להעביר את מודעינו לכל מקום בכל מיני כלים.
-איקון: במודעה זו העברנו מידע שבא לציין שיש אדם המעוניין להעביר ולעזור בשיעורים פרטיים.





תרשים זרימה: מחבר: 5 




עבודה יצירתית

משחק האמת והשקר:

 
אחד המשחקים הפופולאריים ביותר משנות התשעים:
 כל אחד צריך לבחור כרטיסיה , לבחור אם זה משפט אמיתי או משפט שקרי.
 המנצח הוא זה שהצליח לנחש הכי הרבה פעמים מהו משפט אמת ומהו שקר.




תרשים זרימה: מחבר: 6 


אמת
שקר
1
זירה תקשורתית הוא
מקום בו כלי תקשורת מתחבר עם ז'אנר מסוים .
המילה תקשורת נגזרת מהשורש :
ש.ר.ת
2
תקשורת בין אישית מכוונת היא תקשורת שנעשית באמצעות כלי לדוגמה פקס.
התקשורת מורכבת מחמישה מאפיינים.
3
הקשר נסיבתי זה מכלול הנסיבות שמשפיעים על הדרך בה יועבר הטקסט ועל הבנת הנמען את המסר הקיים.
אייקון הוא סימן טבעי שלא נוצר מלכתחילה למטרות תקשורת .
4
לאסוול היה חוקר מתחום אחר והגיע במקרה למודל התקשורת שנקרא על שמו .
תקשורת לא מילולית מועברת באמצעות תוכניות טלוויזיה ושידורים ברדיו.
5
סמיוטיקה זה מדע החוקר מערכות של סימנים.
בהקשר תרבותי התרבות של המוען לא משפיעה על האופן בו המסר מועבר ולא משפיעה כלל .
6
תקשורת בין אישית מתווכת נעשה פנים מול פנים.
מרכיבי מודל לאסוול הם :
מוען , נמען ותוצאה .
7
אייקון הוא סימן מכוון שיש בו דמיון כלשהו שהוא בא לציין .
הקשר נסיבתי לא משפיע על הדרך שיועבר הטקסט ואי אפשר להבין את המסר הקיים בטקסט .

תרשים זרימה: מחבר: 7 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה